Infraestructures i serveis

Afronten el tram nord de la via verda de Figueres a Verges

Els treballs estan en concurs i avui es tanca el termini de presentació d’ofertes per encarregar-se de les obres

Territori i Sostenibilitat n’assumeix la construcció i els ajuntaments, el manteniment

El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya ja afronta el tram nord de la via verda entre Figueres i Verges, paral·lela a la carretera C-31, en el tram que enllaçarà Figueres i Vilamalla. L’obra anirà a càrrec de la Generalitat, que hi destinarà 1.342.026 euros, i seran els ajuntaments de Figueres, Vilamalla i el Far els que n’assumiran el manteniment. El projecte, globalment, vol enllaçar Figueres amb el Baix Empordà en bicicleta, i aquestes obres que s’iniciaran enguany corresponen al tram més al nord. Avui acaba el termini de presentació d’ofertes d’empreses que es volen encarregar de construir-lo. Les obres duraran sis mesos.

El recorregut és el resultat, principalment, de l’estudi i l’anàlisi dels condicionants, tant de tipus urbanístic, mediambiental i hidràulic com pel que fa a propietats i accessos adjacents. La via verda projectada consta de diversos trams, associats a diferents tipus de via. D’una banda, hi ha la via verda per a vianants i ciclistes, segregada del trànsit, que discorre per espais naturals i boscos. En altres trams serà un carril via per a ciclistes separat físicament de la resta de la calçada i, en d’altres, serà una via per a ciclistes adossada a la calçada. També hi ha alguns trams en què serà una via ciclista senyalitzada sobre la vorera.

De sud a nord, aquest tram comença on acaba el carril bici, a la GIV-6228, a tocar de la indústria Cahors, a Vilamalla. La via verda discorrerà per la vorera actual, que s’amplia fins als 2,5 metres, i, un cop travessat el pas de l’N-II, continua per la GIV-6228. La via haurà de passar per sota del viaducte existent de la línia del TAV i, una vegada travessada la C-31, creuarà el riu Manol amb una passarel·la aprofitant la fonamentació d’un pont que va quedar en desús i que es va demolir. Posteriorment, passarà pel marge esquerre del riu Manol i continuarà fins a arribar sota la línia ferroviària Barcelona-Portbou pel viaducte existent. Més endavant, passarà pel costat del rec del Mal Pas fins al final del tram que va a buscar el carril bici de la ronda Sud de Figueres.

Les obres projectades es desenvolupen per terrenys que pertanyen als municipis de Vilamalla, el Far d’Empordà i Figueres. A Vilamalla, afecta 3.185 m² de sòl rústic i 534 m² de sòl urbà, amb un valor d’expropiació de 7.963 euros. Al municipi del Far d’Empordà, el sòl rústic a expropiar és de 2.776 m² (amb un valor de 6.940 euros), mentre que, al municipi de Figueres, el sòl rústic a expropiar és de 9.310 m², amb un valor calculat de 23.275 euros. En total, s’expropiaran 15.805 m², per un valor de 38.178 euros. El cost final de l’obra calculat, despeses generals i benefici industrial i IVA inclosos, és d’1.303.848 euros, als quals cal afegir el cost de les expropiacions.

LA XIFRA

38.178
euros
és el cost total de les expropiacions, que afecten 15.805 m² entre els municipis de Vilamalla i Figueres.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona